„Ještě nikdy v historii lidstvo neposlouchalo tolik komprimované hudby jako nyní“.
(Bob Ludwig, zvukový inženýr a specialista na mastering)
Snad se mnou budete souhlasit, že pojednání o kompresi zvuku nejlépe otevře výše uvedený citát zvukového mistra a masteringového mága Boba Ludwiga. Asi nemusím připomínat, že... [celý článek]
K prozkoumání terénu kvalitních a volně dostupných VST plug-inů a nástrojů mě přiměla spíše zvědavost, než to, že bych potřeboval za softwarovou výbavu nějak ušetřit. Byl jsem zvědavý na to, zdali je dnes možné – i za pomocí neplaceného softwaru – dosáhnout profesionálně znějícího výsledku. Společně s redakcí časopisu... [celý článek]
Americká firma KRK je po celém světě zapsána jako výrobce studiových monitorů s nepřehlédnutelným žlutočerným designem reproduktorů. Některými zvukaři jsou nenáviděné, některými milované. Není to tak dávno, kdy KRK zacílil na nový produkt. Vývojáři firmy zúročili 25 let zkušeností s výrobou monitorů, aby podobné... [celý článek]
Když jsem se před dvěma lety dočetl v novinkách časopisu Music Store o virtuálním referenčním monitoringu pomocí sluchátek, byl jsem k tehdy nově avizované technologii firmy Focusrite poměrně skeptický. Sám jsem totiž pouze na sluchátka žádných kloudných mixů nikdy nedocílil a používám je jen pro kontrolu a ... [celý článek]
O německý program Ableton Live jsem poprvé zavadil v době jeho páté verze v roce 2006. Již na první pohled mě tento software zaujal svým typickým designem a unikátní koncepcí. Jeho začátky můžeme srovnat třeba s Acidem od Sony (Acid byl původně vyvinut v Sonic Foundry), který začínal také jako smyčkový editor, a ... [celý článek]
Anglickou firmu Focusrite snad netřeba představovat. Jejich hardware je rozšířený a oblíbený u zvukových mistrů po celém světě již z analogových dob velkých mixážních konzolí. Když se řekne předzesilovač, ekvalizér nebo dynamický procesor od Focusrite, tak to má prostě ve zvukařských kruzích váhu a zasloužený respekt... [celý článek]
Již delší dobu si říkám, že je zajímavé pozorovat tenden- ční vývoj grafického designu u virtuálních nástrojů a pluginů. Dříve jsem měl dojem, jako kdyby se většina výrobců snažila o to, aby měly souča-sný či experimentálně futuri-stický design; mám přitom na mysli například rané verze produktů od firmy Waves. (... [celý článek]
Tak na tento instrument jsem se těšil doslova „jako malý kluk“. O firmě Inspire Instruments jsem sice před tím nikdy neslyšel, ale MIDI kytara, kterou nikdy nemusíte ladit a od které netlačí prsty, velmi zaujala mé zvídavé oko v novinkách v letním vydání Music Store. Ne, že by se mi zrovna dvakrát zamlouval název či... [celý článek]
S Nuendem jsem se poprvé setkal v období jeho druhé verze, když mi ho na svém počítači ukazoval kolega, který pracuje jako zvukový mistr u filmu. Přiznám se, že v té době, neobeznámen s bližšími fakty, mi nebylo úplně jasné, proč firma Steinberg vyvíjí obdobný software jako Cubase, který se na první pohled liší pouze... [celý článek]
U pluginů – zasuvných softwarových modulů – byla dlouhou dobu kritizována jejich zvuková nepřesnost v porovnání s moduly hardwarovými. Dlouho tak byly pluginy v roli jakýchsi šidítek (spíše takových „nadšeneckých udělátek“), než rovnoprávných nástupců rackových efektů. Výrobci softwarových modulů ale nelení a souběžně... [celý článek]