Zhruba v téže době, kdy jsem dostal k testu Pro Channel II, jsem shodou okolností shlédl (a to hned několikrát za sebou) vynikající dokument Sound City, natočený v souvislosti s uzavřením stejnojmenného legendárního kalifornského nahrávacího studia (1969 – 2011). Po shlédnutí dokumentu jsem jednak setřel slzu dojetí,... [celý článek]
Country se za posledních dvacet či třicet let vyvinulo do hudebního stylu, který pro kytaristy není úplně nejjednodušší uchopit. Jedná se o žánr, který by hodně lidí na naší cestě napříč hráčsky zajímavými prvky různých hudebních stylů možná dokonce i opomenulo. Musíme si ovšem uvědomit, že současné country zdaleka... [celý článek]
V dnešní době snad ve všech oblastech vládnou uniformní OEM výrobky, na nichž pilní asijští producenti pouze vyměňují nálepky s logem té či oné více či méně proslulé značky. O to více je potom ceněn každý originální tvůrce, který jde svou cestou, ctí vlastní tradice a nabízí neobvyklá řešení pro jinak obvyklé situace... [celý článek]
Anglickou firmu Focusrite snad netřeba představovat. Jejich hardware je rozšířený a oblíbený u zvukových mistrů po celém světě již z analogových dob velkých mixážních konzolí. Když se řekne předzesilovač, ekvalizér nebo dynamický procesor od Focusrite, tak to má prostě ve zvukařských kruzích váhu a zasloužený respekt... [celý článek]
Německá firma Framus se loni rozhodla vrátit ke svým nejhlubším kořenům. V podobě semi-akustické jazzové kytary Framus 5/120 Billy Lorento oživila vůbec první signature model, který ve své historii vyrobila. A to za cenu dostupnou takřka pro každého. Loni poprvé představil Framus na americkém NAMM Show a hned poté na ... [celý článek]
Kytarových virtuózů kráčí světem více než dost, ale takových, kteří vás opravdu dokáží chytit za srdce zase tolik není. Australan Glenn Proudfoot sice dokáže chrlit kvanta not za sekundu v krkolomných progresivních pasážích (tedy hrát stylem, který je vlastní celé řadě kytarových exhibicionistů), ale zároveň je jeho... [celý článek]
Kombo uvedené delším titulkem poněkud klame, a to hned vším: názvem, rozměry, váhou i určením. A přestože označení „JB Players School“ (= Jeff Berlinova hudební škola, Florida, USA) by mohlo svádět k představě, že se jedná jenom o jakýsi nedospělý „školní“ model, opak je pravdou. Ve skutečnosti se jedná o plnohodnotný... [celý článek]
Už jsme si tak nějak zvykli na to, že každý rok na jaře ve frankfurtském výstavišti své stany „rozbíjejí“ všichni významní výrobci produktů, které mají co do činění s živou hudební produkcí, se záznamem zvuku, s technologiemi pro broadcasting a s osvětlovací, ale i bezpečnostní technikou. I přes zjevné dopady... [celý článek]
„Červená, točíme!“ zazní povel od mixážního pultu z režie, následuje stisk kombinace tlačítek Record a Play, muzikanti se nadechnou a kdesi ve ztemnělém koutě se začne s neochvějnou pravidelností tiše otáčet dvojice magnetofonových kotoučů. Ozve se nepatrně slyšitelný šumot elektrického motoru pohánějícího celý... [celý článek]
Jak dlouhá může být cesta od lampových varhan k digitálnímu kytarovému multiefektu? Dozajista nebude náležet k těm kratším, ale zároveň nebude ani patřit k těm málo uvěřitelným. Značka Vox, jež je vlastní oběma produktům, totiž představuje právě jednu takovou cestu, na kterou se v padesátých letech minulého století... [celý článek]