- Co kytaristi chtějí? (nalézt odpověď trvalo cca 2 roky)
- Jakými produkty chce Paul Reed Smith na toto reagovat a posunout se na další úroveň – doslova „to take it to the next level"
Odpovědi: kytaristi nechtějí aby kytara byla „hratelnější" nebo aby lépe zněla a nebo lépe vypadala. Chtějí, aby měla mnohem více použitelných zvuků, které je možno snadno kontrolovat. Takže – nový model 513 je odpovědí na otázku č. 2, která zase odpovídá na otázku č. 1.
Když Paul jmenoval nového presidenta firmy, stáhnul se do svého domova a sepsal knížečku o tom, jaký by měl nový model být. Pak začala práce na prototypech. Vznikly návrhy nových patentovatelných cívek pro snímače, zapojení a přepínání. Dále nová loga a značky (Birds) a nový design pražcového drátu. Podle Paula tak vznikla nejuniverzálnější kytara, na kterou kdy hrál (pozn.: má pravdu, taky jsme to vyzkoušeli). Nový model má několik patentů a ochranných známek, které – jak se vyjádřil Paul Reed Smith, budou zuřivě bránit!
PRS 513 Rosewood má nově vyvinutý systém snímačů, poskytující 13 moderních a klasických „vintage" zvuků za využití 5 nových patentovaných singlů. Zcela unikátní je systém dvou nožových přepínačů, kdy obvyklý 5-ti polohový, je doplněn o další 3-polohový, kterým je možno zvolit: 1/heavy humbucking, 2/clear humbucking, 3/single coil. Krk i hmatník jsou ze vzácného (zákaz těžby) brazilského rosewoodu, který má nejlepší zvukové vlastnosti a kterého má firma doslova „nasušeno" dostatek. PRS používá toto dřevo na nejluxusnější (a také nejdražší) modely. Vedení firmy slíbilo, že po náběhu limitované série několika set kusů, uvede na trh další modely se stejnou a nebo podobnou elektronikou. Našinci zbývá pouze doufat, že se jednoho dne objeví model 513 SE korejské výroby, který by doplnil již existující, cenově dostupné modely (Santana SE, Tremonti SE, EG SE, Soapbar SE).
Na lednovém NAMM Show v L.A., jsme měli možnost nástroj vyzkoušet. Při správném nastavení zesilovače (lampové kombíčko Fuchs), bylo možno bez jeho dalšího doteku dosáhnou zvuk, sahající od knopflerovské stratofáze, přes tele-twang, blues overdrive až po zkreslení ála Santana – vše za pomoci dvou přepínačí a jedné hlasitosti a tónové clony – s pasivní elektronikou – Bomba! Cena nebyla ještě oficiálně stanovena, ale dá se odhadnout, že v USA bude cca USD 6.500,- (bez Sales Tax). Cena pro domácí trh bude odrážet celkem výhodný kurz koruny vůči dolaru (pokud zůstane na stejné úrovni jako počátkem roku).