Urban Peace 3 – největší evropská hip-hopová událost – byla zcela v režii NEXO. 60 000 diváků na stadionu Stade de France v Paříži zažilo neopakovatelnou 5hodinovou živou párty, kde hlavními hvězdami byly IAM a Sexion D’Assaut. Společnost Melpomen použila STM (nový line array systém NEXO) na obřím národním stadionu úplně poprvé. Pro vykrytí i těch nejvyšších míst na tribunách byla využita stálá instalace PA systému NEXO GEO S12.
Urban Peace 3, který se konal 5 let po Urban Peace 2, představil výkvět francouzského rapu na největší a nejprestižnější městské scéně. Mezi vystupujícími tak nemohla chybět jména jako Stromae, Orelsan, Chris Brown, Youssoupha and La Fouine a ve zvukařském stanu se střídali ti nejlepší zvukaři Francie. Celý zvukový design navrhl Thierry Tranchant ze společnosti Melpomen a k ruce mu byl Vladimir Coulibre. Dohromady tu bylo celkem 78 setů systému NEXO STM. Každý STM set sestává z 1x M46 main, 1x B112 bass a 1x S118 sub, což jsou hlavní komponenty tohoto unikátního modulárního line array systému. „STM to uhrálo skvěle“, říká Coulibre. „Jakmile byl hotový rigging, projevil se komfort v dynamice i v prostoru zvuku. A nejvíc se mi na tom líbí, že je to skutečně plug-and-play.“
Systémová specifikace: Main PA (15x M46 a 15x B112 na straně); Side outfills (9x M46 a 15x B112 na straně); First delay (9x M46 a 15x B112 na straně (60 m od pódia)); Second delay (6x M46 a 15x B112 na straně (90 m od pódia)).
Inženýři z Melpomen navrhli novou konfiguraci pro S118, která poskytla větší efektivitu na masivním Stade de France. Skupiny po 9x S118 subbasech byly na zemi před scénou – tak, aby v každé skupině bylo 6 boxů čelem a 3 otočené dozadu. Tato „hybridní“ kardioidní konfigurace dává na výstupu stejný výsledek jako všesměrový modul. „Nový kardioidní vzor nám dal 16dB pokles hlasitosti za scénou,“ říká ředitel společnosti Melpomen - Thierry Tranchant. „Je to ta největší STM show ve Francii, jaká dosud byla. Každý byl nadšený z toho, jak systém hraje, protože to pro ně znamenalo méně práce. Vyladění šlo tedy hladce. Měli jsme SPL limity na 105 dBA s 15minutovým LEQ, ale výšky zůstaly výškami a delay byl optimální.“ Systémoví technici Cedric Bernard a Alexandre Borel byli nadšeni klidem na FOH. Všechny změny probíhaly velmi rychle a s minimem úsilí. „Ačkoli je to největší STM show, jakou jsme kdy dělali, stačil jen den a půl na to, aby se vše postavilo, udělaly se EQ, nastavily fáze atd. Všechno šlo snadno a všichni jsou spokojeni s výsledkem,“ říká Cedric Bernard. „Všem zvukařům se snadno míchalo a všichni si chválili plné hloubky a jasnost výšek.“
Alexandre Borel pokračuje: „Takovýhle druh hudby většinou vyžaduje hodně basů, ale protože celý systém je skvěle univerzální, nemuseli jsme nic extra popotahovat a bylo to skoro to stejné jako na pop/rock show. Z pohledu zvukařů je dobré, když všechna nastavení na pultu jdou rychle: například pro hlavní hvězdu večera, skupinu IAM, se pouze dal na vokálový kanál Hi-pass filtr a všechno ostatní zůstalo rovné. To hodně vypovídá o vlastnostech STM.“ Monitoring na scéně obstarávaly NEXO odposlechy. Většina účinkujících používala 16 kusů 45°N-12 doplněných o PS15-R2. 4 z 45°N-12 byly dány do páru a ostatních 12 bylo rozprostřeno po scéně. Celkem bylo použito 48x 45N12 a 22x PS15R2.
Stuart Kerrison, NEXO Concert Sound manager, shrnul celý úspěšný večer s vlajkovou lodí Nexo těmito slovy: „Celý systém zněl fantasticky přirozeně a všichni technici odvedli skvělou práci. Pokrytí na stadionu bylo ještě lepší, než jsem si myslel. Když jsem přišel na zvukovou zkoušku ze zadu stadionu, basy byly prostě smrtící a říkal jsem si, že museli použít dost delay, ale samozřejmě tam žádný delay nebyl, to bylo prostě ohromující!“