Po úspěšném uvedení nearfield monitorů Dynaudioacoustic BM6A mkII a BM12A, které firma oznámila světu letos v lednu u příležitosti výstavy NAMM, přichází z Dánska další novinka. Stejné velikosti monitorů se totiž dočkala i firemní řada AIR, která díky vestavěným DSP jednotkám nabízí detailnější nastavení zvukových parametrů bedny a hlavně optimalizaci pro použití vícekanálového poslechu. V listopadu by totiž měl spatřit světlo světa (a také našeho trhu) model AIR12, který je konstrukčně vychází z BM12A, ale je osazen firemní DSP jednotkou, takže jej lze zapojit do sítě řízení TC link. V takovém propojení můžete vytvořit poslechovou soustavu pro poslech zvuku od formátu 2.0 (stereo) přes nejpoužívanější vícekanálový formát 5.1 až po neuvěřitelný systém 10.2 (tedy 10 širokopásmových reprosoustav a dva subwoofery). Logickou, a přitom unikátní vlastností systému, je možnost kombinovat jednotlivé typy. Je tak možné například jako hlavní monitory použít velké AIR20 a ostatní pozice osadit menšími typy (třeba právě AIR12). Díky sběrnici TC link lze takto vzniklý systém modifikovat přesně pro potřeby dané místnosti (podrobná kmitočtová a časová korekce umístění), uložit konfiguraci systému (dá se snadno přepínat například mezi konfigurací 2.0 a 5.1), a také například ovládat hlasitost celého poslechového systému pomocí sofistikovaného dálkového ovladače.
Velikostí a výkonem jsou AIR12 určeny spíše do středně velkých postprodukčních či nahrávacích studií a větších přenosových vozů, v dynastii AIR jsou po AIR6 druhé nejmenší. Co se zvuku týče, jsou monitory Dynaudioacoustic pověstné vyrovnaným a přesným zvukem a tak ani u AIR12 tomu není jinak. Všechny monitory z řady AIR mají podobný zvukový charakter, takže ať ve velkém nebo v malém studiu, na malých či na velkých monitorech, mají zvukaři stále stejný poslech, takže tak říkajíc "mohou věřit svým uším".