Milí moji drahouškové,
myšlenka začít pracovat na tomto seriálu, mě přišla na um více méně z nudy a snad i znechucení, kterýmž to se čas od času vystavuji ve společnosti více kytaristů, naslouchajíc rozumům o tom, který aparát či krabička je nej ..., že struny jsou nejlepší pozlacené a nebo zase ne, že kdo nehraje na Fender Stratocaster je idiot, či že nejlepší je lampové a nebo zase tranzistorové atak dále a tak podobně. Pochybuji z celého srdce nad tím, že to většina z Vás nezažila - a to ať již jako iniciátoři takovýchto dišputací, či snad jako jejich pasivní naslouchači. Vždy hořce zapláču nad tím, jak mnozí raději hledají dlouhé hodiny chyby ve šňůrách a trsátkách, než-li by se prostě naučili na svůj nástroj pořádně hrát, či je-li předkládáno: „tobě se to hraje, když máš takovej (a makovej) aparát...“ Ujišťuji Vás zcela pravdivě, že neexistuje jediný případ, kdy by aparát z někoho udělal dobrého kytaristu - je však mnoho případů kdy dobrý kytarista udělal z něčeho dobrý aparát. Mohu-li (a doufám, že snad naposledy), přispět do těchto debat se svojí troškou, řekl bych, že kytara umožňuje, aparát zesiluje a reproduktor reprodukuje. Takový je pravý význam těchto zařízení a nebylo by příliš moudré jim příčítat ničeho navíc. Nuže, tento seriál by měl být důkazem mého tvrzení, že není žádné nejlepší či nejhorší. Na mnohých případech bude možné tuto pravdu znovu a znovu potvrdit. Budeme se snažit získat maximální počet informací o tom, kdo na co hraje. Nechceme si činit žádný nárok na nevyčerpatelnost informací, které Vám předložíme, ale z dobré vůle učiníme první krok. Je na Vás abyste si udělali patřičný závěr, doplnili nás či přispěli vlastními postřehy. Nakonec politika: „Od nás - pro nás“ slaví na tomto poli vždy nejvíce úspěchů. Tyto stránky chtějí poskytovat čistě technické údaje aniž bychom se chtěli věnovat výčtům desek a spoluprácí jednotlivých muzikantů. Jsou nakonec natolik ortodoxně známi, že bychom tím pouze rozšířili řady našich předchůdců, aniž bychom něčemu prospěli. Závěrem bych chtěl říci, že tam, kde to bude možné, se budeme snažit rozšířit tyto stránky o příklady hry uváděných muzikantů a to do takové míry do jaké nám to autorská, reprodukční a vydavatelská práva umožní.
Váš Tadun
Láskyplná výchova v dobré mravy mě vede nejinak, než začít ženou. V pravdě není jich mnoho, které by byly ověnčeny vavříny kytarové slávy. Když se to však podaří, pak vetšina kytaristů-mužů zanechává trenýrky v houští a tiše se stydí. Tam kde končí fantazie, rozum a odvaha, nastupuje Jennifer Batten.
JENNIFER BATTEN
Kytara
V této době používá dva téměř identické Washburn Maverick modely (série B. T.). Jedná se o nový model firmy Washburn, který v době kdy Jennifer Batten nahrávala poslední CD Momentum ještě neměla k dispozici. Tam je možno slyšet dva nástroje téže firmy série MG . Jedna je z plaveného jasanu a druhá má mahagonové tělo a javorový krk.
Snímače
Všechny kytary, které Jennifer Btten používá jsou osazeny snímači Seymor Duncan. Na BT sérii je to Seymor Duncan JB Jr u mechaniky Hot Stack v prostředku a u krku. Na javorovém MG série "Duckbucker" u krku a v prostředku pro stratocastrovské dobrovody. U plaveného jasanu MG série je "Hot Rail u mechaniky.
Tremolo
Washburn licence Floyd Rose.
Struny
Dean Markley - Blue Steel (.009 - .046)
Midi
Axon Midi Converter - kytarový MIDI převodník
Aparát
V současnosti jsou to aparáty značky Peavey. Oba modely Peavey Ultra a 5105 Head. Na turné s M. Jacksonem používala pre-amp sekci z 5105 Head a Peavey Classic Power amp se dvěma 5150 4X12 speaker cabinet zapojené ve stereu. Ač jiné aparáty neuvádí, je jisté, že používala ještě Mesa/Boogie TriAxis preamp, Rivera Head série TBR a Rivera komba.
Lampy
Svetlana Tubes - vyráběné v Petrohradě v Rusku.
Efekty
Výhradně DigiTech. A to 2112 SGS (Studio Guitar System), Talker, GSP-2101 (Guitar Signal Processing), RP-20, RP-12, RP-7, XP-100 Whammy-Wah, XP-200, XP-300 Space Station, XP-400 Reverbera-tor.
Foot Control
Control Seven MIDI controller, Control One Foot Controller pro 2112 SGS, GSP-2101, Valve-FX, a Legend-II.
MC2 MIDI expression pedal pro ovládání midi parametrů v reálném čase.
Studio
Jeniffer Batten doporučuje používat pro nahrávání v studiích vybavených digitálním záznamem zařízení ADL 300G Discrete Stereo Tube Direct Box. Jedná se o stereofonní, lampový direct box, vyráběný (made hand) ve spojených státech a je možné jej použít nejen pro kytaru, ale i basovou kytaru či klávesy k zachování „živějšího zvuku“.