Rockové duo Royal Blood (Královská krev) koncertuje v Evropě s výběrem mikrofonů DPA, které si skupina vybrala kvůli jejich výjimečně přirozenému zvuku. Royal Blood byli nominováni na cenu Mercury Prize a jsou jedním z hudebních objevů letošního roku. Na svém nedávném britském turné používali celou škálu mikrofonů DPA. „Používáme d:factoTM II pro zpěvy a nástrojové mikrofony DPA d:voteTM 4099 pro virbl a tomy,“ říká FOH zvukař Phil Jones z Output Audio. „Nikdy jsem neměl rád snímání virblu zespodu, teď si ale nedokážu představit, že bych spodní mikrofon nepoužil.“
Jones dodává, že nyní je zarytým fanouškem zvukové kvality, kterou mikrofony DPA poskytují. „Hrajou prostě skvěle. Zpěvový mikrofon d:facto je doslova geniální. Dokonce i v malých klubech ho můžu nastavit na takovou hlasitost, jako většinu dynamických mikrofonů, aniž bych se potýkal s příšernou zpětnou vazbou, a přitom zvuková kvalita a srozumitelnost zůstane zachována. Jak mikrofony d:facto tak d:vote 4099 znějí samy od sebe velice přirozeně, aniž bych musel používat nějakou velkou kompresi a korekce. I pro případnou nahávku z koncertu to znamená, že získáte mnohem lepší výchozí kvalitu záznamu pro další zpracování signálu ve studiu, tedy samozřejmě pokud hraje dobře samotný zdroj zvuku.“
Skupina Royal Blood pochází z Brightonu a jejími členy jsou basák a zpěvák Mike Kerr a bubeník Ben Thatcher. Jones sám začínal jako bubeník, takže dokáže správně ocenit, jakou dávkou energie týrá Thatcher svoji bicí soupravu. „Opravdu jsem si nemyslel, že by mikrofony d:vote 4099 mohly přežít způsob, jakým Ben hraje na bubny,“ říká Jones. „V létě se mu několikrát povedlo úplně převrátit celou bicí soupravu a já jsem se trochu děsil toho, co tam pak najdu. Ale, musím zaťukat, zatím jsme neměli sebemenší problémy. Mikrofony d:vote 4099 jsou tak malé a nenápadné, že vůbec nepřekážejí, což je nesmírně důležité. Znějí velmi přirozeně; zvuk z beden hraje opravdu úplně stejně skutečně jako bicí! Ekvalizér používám jen minimálně.“
Práce s dvojicí hudebníků, navíc tak energických a zvukově bombastických jako právě Royal Blood, s sebou pro Jonese nese jistou dávku preciznosti. „Pracujeme pouze se sedmnácti kanály a tak všechno musí být dokonalé,“ říká. „Nemůžete prostě utopit v mixu třetí klávesy nebo druhý doprovodný vokál. Pokud je něco jen trochu špatně, máte velký problém; nic se nikam nedá schovat. Jsem permanentně jak na jehlách, na druhou stranu to ale nechává docela velký prostor pro zajímavé zvukové efekty a kreativitu.“ Jako součást tvůrčího experimentu Jones používá už několik měsíců pro Thatcherův kopák všesměrový miniaturní mikrofon DPA d:screetTM 4091 a tvrdí, že mu tento pokus otevřel oči. „Pocházím z poněkud jazzovějšího prostředí a tam by byl tento mikrofon úžasný,“ říká. „Venku, se spoustou subwooferů a především pro jejich ovládání je vynikající. Získávám navíc širší hloubky, do kterých nemusím sáhnout, a to se mi strašně líbí.“
Podzimní turné Royal Blood a následné koncerty v Evropě narušila Kerrova angína. Data jednotlivých koncertů se však posunují a je skoro jednodušší najít místa, kde nevystupují, než kde ano. Jedním ze zlatých hřebů jsou koncerty v Severní Americe, kde dělají předskokany pro skupinu Foo Fighters. A kamkoliv jdou Royal Bloods, ať už jde o Evropu, Severní Ameriku, Austrálii nebo ještě dál, tam jde i Jones se svými mikrofony DPA. „S mikrofony teď létáme po celém světě a používáme je na všechno“ vysvětluje Jones. „Výsledky jsou fantastické přičemž klíčová je jejich stabilita c prostředí kde by byla problémem zpětná vazba. To je obzvlášť pravda v případě živých přenosů, kdy díky velikosti produkce často nemáme nad vším absolutní kontrolu. Díky DPA ale naše příprava na vystoupení znamená jen všechno správně zapojit a zapnout, v zásadě všechno hraje samo prakticky bez práce.“