K letnímu „mikrofonnímu požehnání" se připojila rovněž společnost Audix. Leckterý „hnidopich jistě rýpne", že se jedná o příspěvek poněkud malý… Hmm. Být marketingovým managerem Audix, odvětil bych: „omyl, pánove… jde o ten nejmenší!". Audix Micros patří k vůbec nejmenším kondenzátorovým mikrofonům s integrovaným preampem a odepínatelným kabelem a své uplatnění nacházejí například v prostorech divadel, symfonických hal nebo při prezentacích (v kombinaci s příslušenstvím MicroBoom se používají pro snímání sborů či jako overheady). Nejnovějšími Micros jsou modely M1250 a M1280 – oba s nově designovanými obvody, imunními vůči radiofrekvenčnímu rušení mobilních telefonů nebo GSM jednotek. Mikrofon M1250 vstupuje na trh s dispozicemi 50 mm (délka), 12 mm (průměr) a 17 g (hmotnost) a s frekvenční odezvou 80 Hz až 20 kHz; pro M1280 určil výrobce délku 90 mm, hmotnost 28 g a frekvenční (v basech rozšířenou) odezvu 40 Hz – 20 kHz. Téměř titěrná tělíčka obou mikrofonů jsou mosazná, provedená v černé, respektive v bíle, úpravě „e-coat". Každý model disponuje čtveřicí vyměnitelných kapslí, které zastupují směrové charakteristiky kardioida, hyperkardioida, všesměrová a superkardioida. Maximální akustický tlak „drobků" uvádí výrobce v hodnotě 150 dB, vlastní šum 21 dB (A weighted) a dynamickou odezvu 129 dB – nabízí se tedy například i práce s bicími a perkusemi, obecně pak studiové, live i broadcasting aplikace. Micros nabízí výrobce samostatně, ale i v kombinaci s MicroPod a MicroBoom. Řada MicroPod sestává z 152mm, 304mm a 547mm husích krků, MicroBoom představuje 50" „rameno" (vážící 78 g), které lze upevnit na jakýkoliv standardní mikrofonní stojan a lze jej využít pro „mobilní" overheadové snímání.
Follow @musicstorecz